Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Ako červená paprika posilňuje imunitu a podporuje trávenie

reklama:
Ako červená paprika posilňuje imunitu a podporuje trávenie
Ako červená paprika posilňuje imunitu a podporuje trávenie Foto: ps://depositphotos.com

Červená paprika: Viac než len korenie na vašom tanieri – Červená paprika je známa predovšetkým ako kulinársky doplnok, avšak jej prínos pre zdravie je často podceňovaný. V tomto článku odhaľujeme, ako môže pravidelná konzumácia červenej papriky pozitívne ovplyvniť vaše zdravie, metabolizmus a dokonca aj vašu náladu. Pripravte sa na prekvapivé zistenia o tomto všestrannom korenení.

Nepodceňujte moc červenej papriky. Toto bežné korenie skrýva v sebe oveľa viac, ako by ste možno očakávali. Odhaľujeme, prečo by červená paprika nemala chýbať vo vašej kuchyni a ako môže mať prospech nielen vašim jedlám, ale aj zdraviu.

Červená paprika, známa pre svoju charakteristickú chuť, sa získava mletím sušenej papriky. Zatiaľ čo sladká paprika obsahuje len mletý plod bez semienok, pálivá verzia využíva aj semená a ich podiel sa upravuje podľa požadovanej štipľavosti. Ale vedeli ste, že červená paprika je aj skutočným zázrakom pre vaše zdravie?

Nutričná hodnota:

Paprika je bohatá na sacharidy, proteíny, tuky a vlákninu, ale to nie je všetko. Obsahuje tiež železo, vápnik, fosfor, horčík, draslík, sodík, zinok, selén, mangán, meď a esenciálne mastné kyseliny omega-3 a omega-6. Vitamíny A, B (B2, B3, B6), C, E, K, betakarotén, luteín, cholin a kyselinu listovú dopĺňajú jej impozantný zoznam. Navyše, kapsaicín, známy alkaloid, pridáva paprike jej liečivé vlastnosti.

Zdravotné prínosy:

Červená paprika nie je len obyčajnou prísadou do jedla; je to silný zdroj minerálov a vitamínov s konkrétnymi zdravotnými výhodami. Podporuje imunitný systém, chráni bunky, pôsobí protirakovinovo, zlepšuje trávenie, stimuluje metabolizmus, znižuje plynatosť, bolesti brucha a detoxikuje tráviaci trakt. Má aj diuretické účinky a zlepšuje pevnosť ciev a srdca. Zatiaľ čo mierne zvyšuje krvný tlak, môže byť prospešná pre ľudí s nízkym krvným tlakom, no tí s vysokým by mali byť opatrní. Paprika tiež zlepšuje periférnu cirkuláciu, zdravie kostí, vlasov, nechtov a pokožky, a má pozitívny vplyv na tvorbu krvi.

Ako ju konzumovať:

Papriku môžete pridať do rôznych jedál – od gulášov po fazuľu. Pre priamy príjem odporúčame zhruba pol lyžičky papriky trikrát denne, vždy zapijúc veľkým pohárom vody. Alternatívne si môžete pripraviť paprikové kapky alebo obklad na boľavé klouby. Avšak pálivá paprika nemusí vyhovovať každému, preto sa vyvarujte jej konzumácii deťom a tehotným ženám.

Okrem uvedených zdravotných výhod, červená paprika tiež pôsobí ako prirodzený antioxidant, bojujúci proti voľným radikálom a podporujúci celkové zdravie. Vďaka vysokému obsahu vitamínu C posilňuje imunitu a zvyšuje absorpciu železa, čo je kľúčové pre prevenciu anémie. Navyše, jej antiseptické vlastnosti pomáhajú znižovať riziko infekcií a zlepšujú zdravie ústnej dutiny.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami zo Zivotsdetmi.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Monika Rybárová
Autor Dátum 1. marca 2024
K téme

Som milovníkom dobrých rád a nápadov. Svojimi článkami už roky prispievam redakcii a pomáham ľuďom uľahčiť si každodenný život.

K téme

Zivotsdetmi.sk
Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.