Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Preč s kilami počas menopauzy? Ako to zvládnuť bez diét!

reklama:
Preč s kilami počas menopauzy? Ako to zvládnuť bez diét!
Preč s kilami počas menopauzy? Ako to zvládnuť bez diét! Foto: depositphotos.com

Menopauza je prirodzená súčasť života každej ženy, ktorá so sebou prináša rôzne fyzické a psychické zmeny. Ako sa vysporiadať s prírastkom hmotnosti, ktorý je jedným z typických prejavov tohto obdobia? Prenikavé rady a odporúčania od odborníka na výživu Michala Šetinu prinášajú nový pohľad na tento často citlivý problém.

Menopauza, životná etapa každej ženy okolo päťdesiatky, je neodvratná. So sebou prináša rad fyzických aj psychických zmien manifestujúcich sa na viacerých úrovniach. Medzi bežné prejavy patrí priberanie, ktoré mnohé trápi. Ako bojovať s nadbytočnými kilogrammi a nájsť riešenie tohto problému? Tajomstvo nám odhalil výživový poradca Michal Šetina, ktorý poskytuje cenné tipy pre ženy prechádzajúce menopauzou.

Zmeny počas menopauzy a ich dopad na život ženy:

Menopauza signalizuje ukončenie reprodukčného obdobia ženy, s čím prichádzajú rozličné fyzické a emočné zmeny. Od návalov tepla, cez nočné potenie, nespavosť, až po hormonálne výkyvy vedúce k emočnej nestabilite. Významné je aj znižovanie kostnej hmoty a riziko osteoporózy. Navyše, zmeny v hormóne vyvolávajú vaginálnu suchosť, úbytok libida a zmeny na pokožke či vlasoch. Spomalenie metabolizmu vedie k priberaniu, čo je pre mnohé ženy veľmi citlivá téma.

Príčiny priberania počas menopauzy:

Podľa výživového poradcu Michala Šetinu, menopauza so sebou prináša spomalenie metabolizmu a hormonálne zmeny, čo je častou príčinou priberania. Tuk sa začína presúvať do oblasti brucha a bokov, čo ženy často vnímajú ako nežiaduci estetický problém.

Boj s priberaním v menopauze:

Kľúčom je zmena stravovacích návykov a zaradenie pohybu. Michal Šetina radí obmedziť večerný príjem cukrov a tukov, preferovať komplexné sacharidy a začleniť do stravy viac ovocia. Pohyb by mal byť prispôsobený individuálnym schopnostiam, od svižných prechádzok po mierne intenzívne cvičenie.

Michal Šetina tiež odporúča, aby ženy v menopauze nezanedbávali pravidelné lekárske kontroly, ktoré môžu pomôcť identifikovať a predísť možným zdravotným komplikáciám spojeným s hormonálnymi zmenami. Významným aspektom je aj duševné zdravie; udržiavanie sociálnych kontaktov, koníčky a relaxačné techniky môžu významne prispieť k celkovej pohode.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami zo Zivotsdetmi.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Monika Rybárová
Autor Dátum 2. marca 2024

Som milovníkom dobrých rád a nápadov. Svojimi článkami už roky prispievam redakcii a pomáham ľuďom uľahčiť si každodenný život.

K téme

Zivotsdetmi.sk
Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.