Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Zázračný vitamín, bez ktorého váš mozog a telo trpia! Neignorujte tieto symptómy!

reklama:
Zázračný vitamín, bez ktorého váš mozog a telo trpia!
Zázračný vitamín, bez ktorého váš mozog a telo trpia! Neignorujte tieto symptómy! Foto: depositphotos.com

V dnešnej uponáhľanej dobe často pripisujeme mnohé z našich zdravotných problémov stresu. Avšak, niekedy môže za naše ťažkosti stáť niečo tak jednoduché, ako je nedostatok vitamínov, konkrétne vitamínu B12. Ako zistíte, že vám chýba, a čo s tým môžete urobiť?

V modernom svete plnom stresu a rýchleho životného štýlu často podceňujeme význam správnej výživy, a to môže mať vážne následky na naše zdravie. Jedným z kľúčových hráčov v našej diéte, ktorý zohráva nezastupiteľnú úlohu v mnohých životne dôležitých procesoch, je vitamín B12. Jeho nedostatok môže viesť k celému radu problémov, od únavy po vážne zdravotné stavy.

Vitamín B12, známy tiež ako kobalamín, je esenciálna živina, ktorú naše telo samo nevie vyprodukovať. Získavame ho predovšetkým z potravín živočíšneho pôvodu alebo z doplnkov výživy. Jeho hlavnou úlohou je podpora bunkového metabolizmu, funkcie nervového systému a výroby červených krviniek. Bez dostatočného príjmu B12 môže dôjsť k vzniku anémie, čo v praxi znamená, že máte menej červených krviniek, alebo sú menej efektívne v prenášaní kyslíka po tele.

Symptómy nedostatku B12 môžu zahŕňať nevysvetliteľnú únavu, slabosť, problémy s pamäťou a sústredením, závraty alebo dokonca nervové poruchy ako je neuropatia. Zaujímavé je, že nedostatok B12 nemusí byť vždy spôsobený nedostatočným príjmom v strave. Niektoré zdravotné stavy, ako je celiakia, Crohnova choroba alebo autoimunitné stavy, môžu zvýšiť riziko jeho nedostatku.

Pre tých, ktorí nechcú alebo nemôžu prispôsobiť svoju stravu tak, aby obsahovala viac B12, sú dostupné tablety alebo injekcie. Tieto metódy môžu rýchlo napraviť nedostatok. Predsa len, najlepším spôsobom, ako zabezpečiť dostatočný príjem tohto vitamínu, je konzumácia potravín bohatých na B12, ako sú zvieracie orgány, morské plody, ryby, hovädzie mäso, mliečne výrobky a vajcia.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami zo Zivotsdetmi.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Monika Rybárová
Autor Dátum 29. februára 2024
K téme

Som milovníkom dobrých rád a nápadov. Svojimi článkami už roky prispievam redakcii a pomáham ľuďom uľahčiť si každodenný život.

K téme

Zivotsdetmi.sk
Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.