Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Cviky, ktoré vás naučia správnemu držaniu tela

reklama:
cvičenie na fitlopte
Cviky, ktoré vás naučia správnemu držaniu tela Foto: www.freepik.com

V ére, kedy väčšina z nás trávi dlhé hodiny pred obrazovkami našich počítačov alebo zahľadených do smartfónov, sa stále častejšie stretávame so zlým držaním tela. Mnohí z nás tento problém podceňujú, no zlé držanie tela nie je len otázkou estetiky. Má priame následky na naše zdravie a pohodu. Zabrániť či dokonca odstrániť tieto problémy však nie je nemožné a správny prístup k cvičeniu môže priniesť rýchle zlepšenie.

Príčiny zlého držania tela

Hoci často počúvame, že za zlé držanie tela môže predovšetkým sedavý spôsob života, realita je oveľa komplexnejšia. Na naše držanie tela negatívne vplýva viacero faktorov – od nesprávnej polohy počas spánku, cez stres a úzkosť, až po nízke sebavedomie, svalové napätie, slabosť svalov či nadváhu. Preto je dôležité nezanedbávať ani kvalitný spánok, správnu hydratáciu a pravidelnú fyzickú aktivitu, ktorá posilní nielen chrbát, ale celé telo.

joga
Cviky, ktoré vás naučia správnemu držaniu telaFoto: www.freepik.com
Zdravotné problémy spojené so zlým držaním tela

Čím dlhšie pretrváva zlé držanie tela, tým ťažšie sa tohto zlozvyku dá odstrániť. Okrem toho sa môžu objaviť aj ďalšie zdravotné problémy, ako sú bolesti chrbta, hlavy, migrény, únava, častejšie zranenia chrbtice, bokov, nôh a kolien. S časom sa môže objaviť aj kompresia nervov, tráviace problémy, ischiáza, ťažkosti s dýchaním, bolesti kĺbov či zlá cirkulácia krvi. Našťastie, so správnymi cvikmi môžete začať zlepšovať svoje držanie tela už dnes.

cvičenie
Cviky, ktoré vás naučia správnemu držaniu telaFoto: www.freepik.com
Cviky pre správne držanie tela

Zamerajte sa na cviky, ktoré správne posilňujú chrbát a zlepšujú držanie tela, ako je napríklad jógová póza „Luk“ (Dhanurasana), predĺženie chrbta alebo „Snehový anjel“ vo stoje. Aj keď sa niektoré cviky môžu zdať zábavné, v skutočnosti sú veľmi účinné. Preťaženie hrudníka vo dverách je ďalším jednoduchým cvikom, ktorý môžete praktizovať aj počas práce. Praktizovanie jógy, ako je pozícia mačky, cvičenia s loptou, pozícia kobry alebo plank, vám pomôže uvolniť chrbát a posilniť svaly potrebné pre správne držanie tela. Pri cvičení je dôležité dbať na správne vykonávanie jednotlivých pozícií a nezľaknúť sa, ak svaly spočiatku budú boľavé – je to znak toho, že svaly, ktoré dlho neboli využívané, sa opäť prebúdzajú k životu.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami zo Zivotsdetmi.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 24. februára 2024

Som milovníčka dobrých rád a nápadov. Svojimi článkami už roky prispievam redakcii a pomáham ľuďom uľahčiť si každodenný život.

K téme

Zivotsdetmi.sk
Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.