Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Tieto potraviny by ste mali zaradiť do svojho jedálnička. Oddialia starnutie mozgu!

reklama:
Tieto potraviny by ste mali zaradiť do svojho jedálnička. Oddialia starnutie mozgu!
Tieto potraviny by ste mali zaradiť do svojho jedálnička. Oddialia starnutie mozgu! Foto: depositphotos.com

Každodenné raňajky môžu zohrávať kľúčovú úlohu v tom, ako dlho a zdravo nám náš mozog slúži. Správna strava má nielen vplyv na naše fyzické zdravie, ale aj na našu kognitívnu funkciu a schopnosť udržať ostrosť mysle v priebehu starnutia. Ktoré potraviny sú ako najlepšia prevencia proti starnutiu mozgu?

Pokiaľ ide o prevenciu starnutia mozgu a ochrany pred neurodegeneratívnymi ochoreniami, ako je demencia, môže mať výber potravín v našich raňajkách zásadný vplyv. Niektoré potraviny sú bohaté na živiny, antioxidanty a zdravé tuky, ktoré podporujú zdravie mozgu a môžu pomôcť chrániť pred starnutím. V tomto článku sa pozrieme na kľúčové zložky raňajok, ktoré by ste mali zaradiť do svojho jedálnička, aby ste podporili dlhodobú vitalitu a funkciu mozgu a zároveň pomohli oddialiť starnutie.

Raňajky, ktoré vám pomôže oddialiť starnutie mozgu alebo demenciu

Prevencia demencie je komplexnou záležitosťou, ktorá zahŕňa rôzne faktory, vrátane životného štýlu, stravy a genetiky. Tu je niekoľko potravín, ktoré sú považované za prospešné pre mozgové zdravie a môžu pomôcť pri prevencii demencie.

  • Listová zelenina: Obsahuje hojne antioxidanty a vitamíny, ako je kyselina listová, ktorá môže pomôcť znižovať riziko kognitívneho úpadku. Patrí sem špenát, kale, reďkovky a ďalšie.
  • Rybí olej: Obsahuje omega-3 mastné kyseliny, ktoré sú prospešné pre mozgové zdravie. Ryby ako losos, sardinky a tuniak sú dobrým zdrojom omega-3 mastných kyselín.
  • Orechy: Obsahujú zdravé tuky, antioxidanty a vitamíny, ktoré môžu podporovať mozgové zdravie. Medzi vhodné orechy patria vlašské orechy, mandle, lieskové oriešky a kešu.
  • Ovocie a bobule: Obsahujú antioxidanty a vitamíny, ktoré môžu chrániť mozgové bunky pred poškodením. Medzi odporúčané ovocie a bobule patria čučoriedky, jahody, maliny, brusnice a granátové jablká.
  • Olivový olej: Obsahuje zdravé tuky, ktoré môžu pomôcť znižovať zápaly a podporovať zdravie mozgu.
  • Celozrnné produkty: Obsahujú vlákninu, vitamíny a minerály, ktoré sú dôležité pre zdravie mozgu. Zahŕňajú celozrnný chlieb, hnedú ryžu, ovsené vločky a celozrnné cestoviny.
  • Paradajky: Obsahujú antioxidant lycopen, ktorý môže chrániť mozgové bunky pred poškodením.
  • Zelený čaj: Obsahuje polyfenoly a katechíny, ktoré môžu mať ochranný účinok na mozog.
  • Cibuľa a cesnak: Obsahujú síru a ďalšie látky, ktoré môžu pomôcť chrániť mozgové bunky pred poškodením.

Je dôležité si uvedomiť, že žiadna jednotlivá potravina nie je zázračným liekom na demenciu. Kľúčom k prevencii je rozmanitá strava bohatá na celkovo zdravé potraviny, pravidelná fyzická aktivita, dostatok spánku a duševná stimulácia. Odporúča sa tiež konzultovať všetko s lekárom ohľadom vhodnej výživy a životného štýlu na prevenciu demencie, najmä ak máte rodinnú anamnézu tejto choroby.

Zdroj: www.svetzeny.cz

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami zo Zivotsdetmi.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Monika Rybárová
Autor Dátum 3. marca 2024
K téme

Som milovníkom dobrých rád a nápadov. Svojimi článkami už roky prispievam redakcii a pomáham ľuďom uľahčiť si každodenný život.

K téme

Zivotsdetmi.sk
Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.